Classic Дестинация: Германия ще отбележи 250 години от рождението на Каспар Давид Фридрих
Снимка: adhoc.bg

Classic Дестинация: Германия ще отбележи 250 години от рождението на Каспар Давид Фридрих

Германия е космополитна и устойчива културна туристическа дестинация през 2024г.

Германия се отличава с уникално изкуство и културен пейзаж, които са силен привлекателен фактор за чуждестранни туристи. От 173 милиона културни пътувания на европейците по света през 2023 г., 18,7 милиона са в Германия. Това я прави дестинация номер едно за културен туризъм сред европейците. В същото време посещенията на градовете са важен сегмент сред чуждестранните туристи в Германия: от общо 31,5 милиона ваканционни пътувания на европейци до Германия през 2023 г., 12,9 милиона пътувания са до големите градове. Този брой възлиза на дял от 41%.

Германският център за туризъм (DZT) провежда целенасочен тематичен маркетинг, с който разширява ангажимента си за позициониране на Германия като космополитна и устойчива културна туристическа дестинация през 2024 г. Това стана ясно по време на медийна среща с г-н Мориц Зайлер отговарящ за отдел „Икономика" към Посолството на Германия в България, г-н Кристиан Салай, управител на регионалния офис на Германския национален борд по туризъм и Мая Лунич - PR мениджър на регионалния офис на Германския национален борд по туризъм.

 

Тази година кампаниите на Германския национален туристически борд са: „Германия - страна на културата“, „52 обекта на световното наследство“, „Просто се ЧУВСТВАЙТЕ ДОБРЕ“, „Останете по-дълго“, „250 години от рождението на Каспар Давид Фридрих“ и др. Специален акцент ще бъде Европейското първенство по футбол с неговата културна програма, която ще събере хората и извън стадионите с повече от 300 събития на тема футбол.

От април 2024 г. новата вдъхновяваща кампания „Германия - страна на културата“ ще представи космополитната културна и арт сцена като главен елемент от качеството на живот в големите градове и като основа на местната идентичност в селските региони. Фокусът е върху модерни аспекти, като културни горещи точки, където се събират творци от цял свят, изкуство в публичното пространство, модерният дух на винопроизводителите в традиционна културна среда или музикални събития, които се ползват с международно признание. Друга кампания - „52 обекта на световното наследство на ЮНЕСКО в Германия“ се занимава със защита на паметниците, съхраняване на обичаи и традиции и устойчиво съприкосновение с културата и природата. В съответствие с инициативата на Германския туристически борд за по-дълъг престой са разработени осем маршрута, които създават допълнителен стимул за по-дълъг, устойчив престой в Германия. Това е и основната грижа на кампанията за устойчивост „Просто СЕ ЧУВСТВАЙ ДОБРЕ“, която рекламира сертифицирани от борда дестинации и оферти.

За UEFA EURO 2024 международните посетители в десетте германски града-домакини могат да очакват разнообразна програма. Тя е съобразена както с почитателите на културата, така и с футболните ентусиасти и ги приканва към диалог и участие. В сътрудничество с EURO 2024 – съвместна инициатива на Германския футболен съюз и UEFA за организиране на турнира – Германският туристически борд стимулира потенциалните туристи в Германия да посетят не само футболните стадиони, но и да изследват прилежащата им околност и по този начин да удължат престоя си.

Друг акцент, който Германският туристически борд поставя в културния туризъм за 2024 г, е свързан с 250-тата годишнина от рождението на Каспар Давид Фридрих. На 35-ата годишнина от падането на Стената между Източен и Западен Берлин бордът разглежда новаторските предложения в разделените от нея в миналото региони, по-специално оферти за нарастващия сегмент 'Workation'. Германският туристически борд предлага Кемниц да бъде обявен за Европейска столица на културата за 2025 г.

Германският национален туристически борд работи от името на Федералното министерство по икономическите въпроси и климатичните мерки, за да представлява Германия като туристическа дестинация. Бордът е финансиран от министерството по решение на германския Бундестаг. Работи в тясно сътрудничество с германската туристическа индустрия и партньори от частния сектор и търговски асоциации, като разработва стратегии и маркетингови кампании за популяризиране на имиджа на Германия в чужбина като туристическа дестинация и за насърчаване на туристически поток към страната.

Основни стратегически области на действие на Германския туристически борд:

- Разработване на план за действие въз основа на емпирични доказателства, целенасочени пазарни проучвания и текущ анализ на специфичното за пазара търсене (използва се инструментът за таргет групи Sinus Milieus).

- Подпомагане на туристическата индустрия, в която преобладават малки и средни предприятия, чрез управление на взаимоотношенията и споделяне на знания.

- Повишаване на осведомеността за „Дестинация Германия“ и подобряване на профила на марката чрез поставяне на ударение върху устойчивостта и мерки против климатичните промени. 

Германският туристически борд насърчава дългосрочните стратегии за туризъм в съответствие с целите на германското правителство. Фокусът тук е върху устойчивостта и цифровизацията. За да може приемът на чуждестранни туристи да е по-устойчив и конкурентоспособен, нашата организация следва стратегия от три стълба, която съчетава собствената ни инициатива за устойчивост със споделяне на знания с външни партньори и подкрепяща комуникационна стратегия. Германският туристически борд позиционира Германия като устойчива и приобщаваща дестинация на международния туристически пазар. Бордът е пионер в използването на технологии за виртуално потапяне (виртуална, обогатена и смесена реалност), гласови асистенти и други комуникационни интерфейси и приложения с изкуствен интелект, като например чатботове. За да гарантира, че туристическите предложения са видими на маркетинговите платформи, базирани на изкуствен интелект, бордът координира проекта на германската туристическа индустрия за отворени данни/графика на знания. Германският туристически борд има 25 агенции в чужбина, които управлява от централния си офис във Франкфурт.

Ключови думи: